پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

خبرسازترن سریال در هفته گذشته/

سازندگان «شاهگوش» دست به دامان ابی و محمد خاتمی می شوند!

شاهگوش

سینماپرس - گروه تلویزیون/ داوود میرباقری کارگردانی که با ساخت سریال های تاریخی و مذهبی در میان مخاطبان تلویزیون محبوبیت کسب کرده بود، مشغول ساخت سریال طنزی برای شبکه نمایش خانگی است. حواشی ساخت این سریال در طول ده روز گذشته آن را بدل به تیتر یک خبرگزاری ها کرد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، اوایل هفته گذشته با انتشار عکس های محسن تنابنده با گریم متفاوتی شبیه به ابراهیم حامدی (خواننده) تازه ترین سریال داود میر باقری تبدیل به تیتر یک برخی از خبرگزاری ها شد. آخر هفته نیز گروه سازنده این سریال در نشستی نامتعارف، خود را همچنان در تیتر یک خبرگزاری ها نگاه داشتند. در این نشست صحنه ای مشابه تئاتر طراحی شده بود که در آن لوکیشن کله پزی که یکی از لوکیشن های اصلی این سریال است بازسازی شده بود و پیش روی خبرنگاران و عوامل ساخت این سریال، کله های نپخته گوسفندان خودنمایی می کردند. در این نشست در پذیرایی از اهالی رسانه در هنگام افطار برای درک بیشتر فضای سریال برای مهمانان نیز کله پاچه سرو کردند.

 

هنوز زمان اندکی از این نشست خبرساز و عجیب برای اهالی رسانه نگذشته بود که خبر حضور سید محمد خاتمی در پشت صحنه این سریال باز آن را تیتر یک خبرگزاری ها نگاه داشت. حضور رئیس جمهور سابق ایران برای اولین بار در طول فعالیت سیاسی و فرهنگی خود در پشت صحنه یک سریال، نکته قابل توجهی بود. در این مراسم که آغاز رسمی ساخت سریال «شاهگوش» تلقی می شد، علاوه بر عوامل سریال، چهره های صاحب نامی نیز میهمان افطاری سازندگان «شاهگوش» بودند. چهره هایی مانند رضاکیانیان، حسن فتحی، سیروس مقدم، جواد نکونام، پیمان قاسم خانی، سامان مقدم، امیر جعفری، مهناز افشار، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما و ...

 

سریالی که اولین تجربه ساخت سریال توسط داوود میرباقری برای شبکه توزیع خانگی بود به خودی خود نگرانی هایی را در رابطه با چگونگی تحقق این امر به دنبال دارد. داود میرباقری به عنوان کسی که با ساخت سریال های تاریخی مانند «امام علی» و «مختار» تبدیل به اعتبار صدا و سیما شده بود اکنون به دلیل مشکلات مالی صدا و سیما و خوابیدن پروژه سریال «سلمان فارسی» به فضای ناآشنایی سوق پیدا کرده است. با سیاست های که عوامل سازنده آن اتخاذ کردند پیش از آنکه به نیمی از مرحله تولید خود رسیده باشد توانست خبرسازترین سریال در دست تولید بدل شود. این در حالی است که همچنان شبکه توزیع خانگی در بین مخاطبان خود جا نیفتاده و به گفته صاحبان مجموعه تصویر گستر پاسارگاد؛ مهران برومند و سید محمد امامی (تهیه کنندگان «شاهگوش») تیراژ ویدئو رسانه از یک میلیون و هشتصد نسخه به دویست هزار نسخه کاهش پیدا کرده است و در روزهای رکود به سر می برد از طرفی اغلب ساخته  و فکر می کنم ظرفیت میرباقری رونق را به این صنعت برمی گرداند. 

 

 

انتهای پیام/ ع.ن/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.